סל קניות
שירות לקוחות והזמנות 02-6733608
קטגוריות
תפריט

מה אסור לתת לכלב שלכם לאכול

מה אסור לתת לכלב שלכם לאכול

כולנו מכירים את המבט הזה של הכלב שלנו כשאנחנו אוכלים משהו והוא גם רוצה מזה. אבל לא תמיד אנחנו יודעים אם אפשר בעצם לתת לו כי אולי זה יעשה לו לא טוב. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של מה אסור לתת לכלב שלכם לאכול.

מזונות מתוקים

שוקולד

אחד המרכיבים של צמח הקקאו הנמצא בשוקולד הוא תאוברומין. התאוברומין הוא רעל עבור כלבים ועלול לגרום להם להקאות, שלשולים, צמא כבד ובמקרים קשים יותר דימומים פנימיים, התקפים אפילפטיים, התקפי לב ואפילו מוות.

סוכר

כמו בני האדם גם לכלבים שלכם לא מומלץ לצרוך סוכר בכמות גבוהה מסיבות דומות, הסוכר עלול להוביל להשמנת יתר, בעיות שיניים וסוכרת.

קסילטול

הקסילטול הוא ממתיק מלאכותי שנמצא בדרך כלל במסטיקים, סוכריות, משחות שיניים ומוצרים דיאטטיים שונים ומסוכן מאוד לכלבים! הממתיק גורם לצניחת רמת הסוכר בדם של הכלב, התקפים, אי ספיקת כבד ובמקרים קיצוניים יכול אף לגרום למוות.

 

מזונות מן החי

ביצים לא מבושלות

ביצים לא מבושלות עלולה להכיל חיידקים מזיקים כמו סלמונלה ואי-קולי ואכילת חלבון לא מבושל פוגעת לכלבים ביכולת הגופנית לספוג ויטמינים.

בשר ודגים לא מבושלים

במאכלים אלה עלולים להימצא חיידקים, בקטריות, טפילים ופטריות שגורמים לשלשולים אצל כלבים. בישול של הבשר והדגים עוזר להריגת החיידקים והמזיקים האחרים.

עצמות ושומן

הכוונה היא כמובן לעצמות של בעלי חיים אחרים ולא לעצמות שאתם קונים בתור צעצוע. העצמות יכולות להיתקע לכלב שלכם בגרון או במעי, עלולות לשרוט ולהוביל לחתכים במערכת העיכול שלו ואף לגרום לו לעצירות. שומן עלול לפגוע במערכת העיכול ולדלקת בלבלב אצל כלבים.

 

ירקות ופירות

אבוקדו

למרות שהאבוקדו הוא פרי שבדרך כלל טוב לבני אדם נמצא בו רעלן בשם פריסין העלול לגרום לכלב הקאות ושלשולים.

ענבים וצימוקים

ענבים וצימוקים יכולים לגרום לכשל בכליות אצל כלבים, תסמינים לכך הם הקאות, חולשה, אדישות ודיכאון.

אפרסקים, שזיפים, אפרסמונים ומשמשים

הבעיה עם פירות אלה היא בגלעינים ובזרעים שלהם. הגלעין שמכיל ציאניד הוא רעיל ועלול לגרום לבעיות במעיים לכלביכם.

בצל, שום ועירית

ירקות אלו מכילים מרכיבים הפוגעים בכדוריות הדם האדומות של הכלבים ומובילים לאנמיה ואף גורמים נזק לכליות.

פטריות

אכילת פטריות מכל הסוגים יכולה לגרום לכלבים לכאבים פנימיים, בחילות, הקאות ונזק בכליות.

 

פיצוחים

אגוזי מקדמיה

אגוזי מקדמיה יכולים לגרום לדלקת בלבלב אצל כלבים, תסמינים לכך הם רעידות, הקאות, דיכאון, חום גבוה וחולשה ברגליים האחוריות.

אגוזים ושקדים

פיצוחים רבים מכילים הרבה שומן ומלח ולכן לא בריאים לכלב, בנוסף לכך הם יכולים לגרום לקשיי עיכול, עצירות, הקאות ואף הרעלה.

 

משקאות

חלב ומוצריו

לכלבים רבים חסר האנזים שמפרק את הלקטוז שהוא מרכיב עיקרי בחלב. כלבים אלה יסבלו מהקאות ושלשולים כתוצאה מאכילה או שתייה של מוצרים עם לקטוז.

אלכוהול

לעומת בני אדם כמות אלכוהול נמוכה לכלבים מספיקה בשביל לפגוע בהם. אלכוהול גורם לכלבים לשלשולים, הקאות, פגיעה בקואורדינציה, בעיות נשימה, תרדמת ואף עלול לגרום למוות.

קפאין

קפה, תה, קולה ושאר הדברים שמכילים קפאין עלולים להיות מסוכנים לכלבים. הקפאין גורם לחוסר מנוחה, רעידות, קשיי נשימה, עלייה בלחץ הדם, הפרעות בקצב הלב ואף מוות אצל כלבים.

 

מזונות נוספים

מלח

צריכה עודפת של מלח עלולה לגרום לצמא מוגבר ולעודף נתרן בגוף. תסמינים לכך הם שלשולים, הקאות, חום גבוה, דיכאון, רעידות ופרכוסים. במקרים חמורים זה אף עלול לגרום למוות.

בצק שמרים

בצק לא אפוי יכול לתסוס ולהפוך לרעיל במערכת העיכול של כלבים כשהם אוכלים אותו. הבצק התוסס משחרר אצל הכלבים גזים רבים במערכת העיכול ויכול לתפוח ולגרום לכאבים קשים, סתימות חמורות ואפילו לקרעים במעיים.

 

תזכרו אז לארוז את כל האוכל שלכם ולא להשאיר בחוץ בשביל שלא תוכל להיות לכלב שלכם גישה לאוכל שמסכן אותו ואל תתביישו לפנות לעזרה מקצועית של וטרינר אם קרה והכלב שלכם אכל כמות גדולה ממזון שרעיל עבורו.
אם יש לכם שאלות ודברים נוספים שהייתם רוצים לדעת בנושא מה אסור לתת לכלב שלכם לאכול או כל נושא אחר, אתם מוזמנים לפנות אלינו, אנחנו פה בשבילכם.

מחפשים איזה אוכל כן לתת לכלב שלכם? מוזמנים לבחור לכם בין המזונות המעולים שלנו:
מזון יבש לכלב
מזון רפואי לכלב
שימורים ומעדנים לכלב

קרדיט תמונה: charlesdeluvio on Unsplash

אין מוצרים בסל הקניות.
סגירת חלון
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור