סל קניות
שירות לקוחות והזמנות 02-6733608
קטגוריות
תפריט

מזון היפואלרגני לכלב

כלב אוכל מזון היפואלרגני

לכלב עוד פעם יש גירודים, דלקות אוזניים, גירויים בעור או בעיות במערכת העיכול? ייתכן שהוא סובל מאלרגיה או רגישות למזון. אלרגיות ורגישויות למזון שכיחות אצל כלבים ועלולות לגרום לאי נוחות, דלקות וזיהומים. במקרים מסוימים, הם יכולים אפילו להיות מסכני חיים. לכן חשוב להבין מהו מזון היפואלרגני לכלב ולדעת כיצד הוא יכול לעזור לו.

אז מהו מזון היפואלרגני לכלבים?

מזון היפואלרגני לכלב מתייחס לסוג מיוחד של תזונה שנוסחה כדי למזער תגובות אלרגיות פוטנציאליות אצל כלבים. דיאטות אלו נוצרות בדרך כלל עם מרכיבים מוגבלים ואינן כוללות אלרגנים נפוצים כגון חיטה, סויה, תירס, מוצרי חלב, בקר ועוף. מטרתו של מזון היפואלרגני לכלבים היא להימנע מחשיפת הכלב שלכם לאלרגנים, לספק את החומרים המזינים להם הוא זקוק לבריאותו ולהקל על הסימפטומים שלו. יש 2 סוגים של מזון היפואלרגני לכלבים: דיאטות מרכיבים מוגבלות או דיאטות חלבון הידרוליזה.

  • דיאטת מרכיבים מוגבלת – תזונה המכילה פחות פריטים, מה שיכול להקל על הימנעות מאלרגנים פוטנציאליים. דיאטת מרכיבים מוגבלת כוללת בדרך כלל מקור חלבון מן החי ומקור פחמימה אחד, יחד עם ויטמינים, מינרלים ושומנים. דיאטה מסוג זה יכולה להתאים לכלבים עם אלרגיות או רגישויות קלות עד בינוניות, כל עוד הם אינם אלרגיים למרכיבים המשמשים.
  • דיאטת חלבון שעבר הידרוליזה – דיאטה המיוצרת עם חלבון ש"פוצל" לאבני הבניין התזונתיים הבסיסיים שלו. החלבון "ההידרולייז" הזה יכול להפוך את האלרגן כמעט בלתי נראה למערכת החיסון של חיית המחמד שלך. לכן, הכלב שלך נוטה פחות לתגובה אלרגית למזון. סוג זה של דיאטה יכול להתאים לכלבים עם אלרגיות או רגישויות חמורות או מרובות, מכיוון שהיא מפחיתה את הסיכון לעורר תגובה חיסונית.

איזה מרכיבים יש במזון?

המרכיבים נפוצים במזון היפואלרגני לכלבים הם:

  • חלבונים חדשים: מזון היפואלרגני לכלבים מכיל לרוב מקורות חלבון חדשים כמו בשר כבש, סלמון, ברווז וארנבת. חלבונים אלו ייחודיים לתזונה הרגילה של הכלב, ומפחיתים את הסבירות לעורר תגובה אלרגית.
  • פחמימות מוגבלות: דגנים כמו חיטה, תירס וסויה הם אלרגנים פוטנציאליים לכלבים. דיאטות היפואלרגניות עשויות להשתמש במקורות פחמימות חלופיים כגון בטטה, אפונה או טפיוקה כדי למזער תגובות אלרגיות.
  • חומצות שומן חיוניות: חומצות שומן אומגה 3, המופקות בדרך כלל משמן דגים, נכללות לעתים קרובות במזון היפואלרגני לכלבים. הם עוזרים לתמוך בעור ובפרווה בריאים, מפחיתים גירוד ודלקת הנגרמת על ידי אלרגיות.
  • נוגדי חמצון ופרה-ביוטיקה: מרכיבים אלה מתווספים לעתים קרובות לפורמולות היפואלרגניות כדי לתמוך במערכת החיסון ולקדם עיכול בריא, בהתאמה.

במה המזון יותר טוב ממזון רגיל?

היתרונות של מזון היפואלרגני לכלבים:

  • הקלה באלרגיה: היתרון העיקרי של מזון היפואלרגני לכלבים הוא הקלה מאלרגיות ורגישויות הקשורות למזון. על ידי הימנעות מאלרגנים נפוצים, כלבים עם אלרגיות חווים גירוד מופחת, אי נוחות במערכת העיכול ותגובות אלרגיות אחרות.
  • עיכול משופר: פרופיל המרכיבים המוגבל והכללת פרה-ביוטיקה בתזונה היפואלרגנית יכולים לתמוך במערכת עיכול בריאה, ולהפחית את התרחשותם של שלשולים, גזים ונפיחות.
  • עור ופרווה משופרים: הכללת חומצות שומן חיוניות ומקורות חלבון חדשים מקדמות עור בריא יותר ופרווה מבריקה יותר, וממזערות בעיות כמו יובש, קשקושים ונשירה מוגזמת.

אז מה חשוב לדעת אם אני רוצה להעביר את הכלב למזון היפואלרגני?

רגע לפני שמקבלים את ההחלטה להעביר את הכלב למזון היפואלרגני יש כמה שיקולים שחשוב לעשות:

  • התייעצות עם וטרינר: לפני המעבר למזון היפואלרגני לכלבים, יש חשיבות מכרעת להתייעץ עם וטרינר. הם יכולים לעזור לקבוע אם אלרגיות למזון הן הגורם לתסמינים של הכלב שלך ולספק המלצות תזונתיות מתאימות.
  • מעבר דיאטה: בעת הכנסת מזון היפואלרגני, מומלץ לעבור בהדרגתיות כדי למנוע הפרעות עיכול. התחלו על ידי ערבוב כמויות קטנות של המזון החדש עם המזון הנוכחי של הכלב שלך, והגדילו בהדרגה את הפרופורציה במשך שבוע או שבועיים.
  • צרכים אישיים: כל כלב הוא ייחודי, והדרישות התזונתיות הספציפיות עשויות להשתנות. לחלק מהכלבים תזונת חלבון בהידרוליזה עשויה להיות טובה יותר, שבה מולקולות החלבון מפורקות לרכיבים קטנים יותר כדי למזער תגובות אלרגיות.
  • ניטור והתאמות: לאחר המעבר למזון היפואלרגני, עקבו מקרוב אחר תגובת הכלב שלכם. אם התסמינים נמשכים או מחמירים, התייעצו עם הווטרינר שלך כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות לתזונה.

 

אז הבנו שמזון היפואלרגני לכלבים נותן מענה יעיל לכלבים עם אלרגיות או רגישויות למזון. זה יכול לעזור להם להימנע מאלרגנים, לספק להם חומרים מזינים חיוניים ולהקל על הסימפטומים שלהם. עם זאת, מזון היפואלרגני לכלב אינו מתאים לכל כלב ויש להשתמש בו רק לאחר אבחון נכון ותחת פיקוח וטרינרי. אם אתם חושדים שלכלב שלכם יש אלרגיה או רגישות למזון, כדאי להתייעץ עם הווטרינר ולברר האם מזון היפואלרגני מתאים לכלב שלכם.

קרדיט תמונה: wirestock on Freepik

אין מוצרים בסל הקניות.
סגירת חלון
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור