סל קניות
שירות לקוחות והזמנות 02-6733608
קטגוריות
תפריט

איך לבחור אוכל לכלב?

Image by Freepik on Freepik

איך לבחור אוכל לכלב יכולה להיות משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה מותגים, טעמים ונוסחאות בשוק, כולם טוענים שהם הטובים ביותר עבור הכלב שלך. אז איך תדעו איזה מזון באמת הכי טוב לבריאותו ולרווחתו?
התשובה לא פשוטה, כי כל כלב הוא שונה ויש לו צרכים תזונתיים שונים. עם זאת, יש כמה קווים מנחים כלליים שאתם יכול לעקוב אחריהם כדי לקבל החלטה מושכלת. להלן מספר שלבים שיעזרו לכם לבחור את המזון:

בוחרים לפי הגיל, הגודל ורמת הפעילות של הכלב

לכלבים בשלבי חיים שונים יש דרישות תזונתיות שונות. גורים זקוקים ליותר חלבון, שומן, קלוריות, ויטמינים ומינרלים מאשר כלבים בוגרים, מכיוון שהם גדלים ומתפתחים במהירות. כלבים מבוגרים צריכים פחות קלוריות ויותר סיבים, נוגדי חמצון וחומרים מזינים תומכי מפרקים, מכיוון שהם פחות פעילים ונוטים יותר לבעיות הקשורות לגיל. לכלבים מגזעים גדולים ולכלבים מגזעים קטנים יש גם צורכי אנרגיה וגדלים שונים של פה, כך שמזון מותאם לגודל יהיה טוב להם יותר.

כדאי לחפש מזון לכלבים שנועד לענות על הצרכים של שלב חייו וגודלו של הכלב. אתה יכול לבדוק את התווית או באתר האינטרנט של מותג מזון הכלבים כדי לראות אם המזון מתאים לגורים, מבוגרים, קשישים, גזעים גדולים או גזעים קטנים. אתה יכול גם להתייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת המלצות המבוססות על מצבו האישי של הכלב שלך.

בדקו את רשימת הרכיבים

רשימת הרכיבים אומרת לך מה יש במזון הכלבים ובאיזה סדר משקל. המרכיב הראשון צריך להיות מקור חלבון מהחי באיכות גבוהה, כגון עוף, בקר, כבש או דגים. כדאי גם לחפש מרכיבי מזון מלאים כמו ירקות, פירות, דגנים וקטניות. מרכיבים אלה מספקים פחמימות, סיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון לכלב שלך. הם גם עוזרים לאזן את רמת ה-pH של השתן של הכלב שלך ולמנוע זיהומים בדרכי השתן.

כדאי להימנע ממזונות לכלבים המכילים צבעים, חומרי טעם וריח, חומרים משמרים או ממתיקים מלאכותיים. תוספים אלו עלולים לגרום לתגובות אלרגיות או לבעיות בריאות אצל חלק מהכלבים. כדאי גם להימנע ממזונות לכלבים המכילים תוצרי לוואי. מרכיבים אלו הם באיכות נמוכה ועלולים להכיל חומרים מזיקים או מזהמים.

בחר מקור חלבון מהחי באיכות גבוהה עבור הכלב שלך

חלבון מהחי הוא הרכיב התזונתי החשוב ביותר עבור הכלב שלך, מכיוון שהוא מספק חומצות אמינו חיוניות, חומצות שומן ואנרגיה לשרירים, לאיברים, לעור, לפרווה ולמערכת החיסון של הכלב שלך. חלבון מהחי גם עוזר לכלב שלך להרגיש שובע וסיפוק לאחר ארוחה. עם זאת, לא כל החלבונים מן החי שווים באיכותם וביכולתם לעכל. כדאי לחפש מזון לכלבים שיש בו חלבון מלא מהחי כמרכיב הראשון, כגון עוף, בקר, כבש, דגים או ברווז. זה מצביע על כך שהמזון הוא על בסיס בשר ולא על בסיס צמחי. כדאי גם לחפש חלבונים מהחי שהם טריים, רזים ומעובדים באופן מינימלי.

כמה ממקורות החלבון מהחי למזון כלבים הם:

  • עוף: עוף הוא מקור חלבון מן החי נפוץ ובמחיר סביר. העוף עשיר בחלבונים, מלא בחומצות אמינו, ואף מפחית את הסיכון למחלות לב. זה גם רזה יותר מבשר אדום כמו בשר בקר, מה שמפחית את תכולת השומן. עוף עלול לגרום לאלרגיות או רגישויות בכלבים מסוימים, לכן עדיף להימנע מכך אם לכלב שלך יש תגובות שליליות כלשהן.
  • בשר בקר: בשר בקר הוא עוד מקור חלבון נפוץ מהחי ובמחיר סביר. בשר בקר נותן לכלב שלך עזרה בריאה של ויטמינים, מינרלים וחלבונים נחוצים מאוד תוך שהוא טעים מאוד. בשר בקר עשוי להיות גבוה יותר בשומן מאשר עוף או דגים, לכן עליך להגביל אותו אם הכלב שלך סובל מעודף משקל או נוטה לדלקת לבלב. בשר בקר עלול גם לגרום לאלרגיות או רגישויות אצל חלק מהכלבים, לכן עדיף להימנע מממנו אם לכלב שלך יש תגובות שליליות כלשהן.
  • דגים: דגים הם מקור חלבון מן החי נפוץ ומזין. דגים מספקים חלבון איכותי, חומצות שומן אומגה 3 וויטמינים ומינרלים שונים לכלב שלכם. דגים יכולים לשפר את העור, הפרווה, המערכת החיסונית ובריאות המפרקים של הכלב שלך. דגים יכולים גם להוריד את רמות הכולסטרול והסוכר בדם אצל כלבים. עם זאת, דגים עשויים להכיל כספית או מזהמים אחרים שיכולים להזיק לכלב שלך בכמויות גדולות. כדאי לבחור דגים דלים בכספית, כמו סלמון, הרינג, דג לבן ופורל. כדאי גם להימנע מהאכלת הכלב שלך בדגים נאים, מכיוון שהוא עלול לגרום להרעלת סלמון או לזיהומים אחרים.
  • כבש: כבש הוא מקור חלבון מן החי פחות נפוץ אך מזין מאוד. כבש מספק חלבון איכותי, ברזל, אבץ וויטמינים מסוג B עבור הכלב שלך. כבש מכיל גם חומצה לינולאית מצומדת, חומצת שומן שיכולה לעזור לתמוך במערכת החיסונית ובחילוף החומרים של הכלב שלך. כבש משמש לעתים קרובות במתכוני מזון המיועדים לכלבים עם אלרגיות או רגישויות חמורות, מכיוון שהוא נחשב לחלבון חדש שרוב הכלבים לא נחשפו אליו. כבש עשוי להיות גבוה יותר בשומן מאשר עוף או דגים, לכן מומלץ להגביל אותו אם הכלב שלך סובל מעודף משקל או נוטה לדלקת לבלב.
  • ברווז: ברווז הוא עוד מקור פחות נפוץ אך מזין מהחי. ברווז מספק חלבון איכותי, חומצות שומן אומגה 3 וויטמינים ומינרלים שונים לכלב שלך. ברווז גם יכול לשפר את העור, הפרווה, המערכת החיסונית ובריאות המפרקים. ברווז משמש לעתים קרובות גם במתכוני מזון המיועדים לכלבים עם אלרגיות או רגישויות חמורות, מכיוון שהוא נחשב לחלבון חדש שרוב הכלבים לא נחשפו אליו. ברווז עשוי להיות גבוה יותר בשומן מאשר עוף או דגים, אז אתה צריך להגביל אותו אם הכלב שלך סובל מעודף משקל או נוטה לדלקת לבלב.

להבין את תפקידן של פחמימות במזון לכלבים

פחמימות אינן חיוניות לכלבים, אך הן יכולות לספק כמה יתרונות כאשר הן נכללות בכמויות מתונות במזון לכלבים. פחמימות יכולות לספק אנרגיה, סיבים, ופיטונוטריינטים שונים לכלב שלך. הם יכולים גם לסייע באיזון תכולת החלבון והשומן במזון ולהפוך אותו לטעים יותר ובמחיר סביר. עם זאת, לא כל הפחמימות נוצרות שוות. חלק ממקורות הפחמימות ניתנים לעיכול ומזינים יותר מאחרים. לדוגמה, דגנים מלאים, פירות, ירקות וקטניות טובים בדרך כלל מדגנים מזוקקים, סוכרים או עמילנים. כדאי לחפש מזון לכלבים שמשתמש במקורות פחמימות איכותיים ולהימנע מאלה שמשתמשים בכמויות מופרזות או באיכות נמוכה.

כמות הפחמימות במזון כלבים יכולה להשתנות מאוד בהתאם למותג ולנוסחה. אתה יכול להעריך את תכולת הפחמימות של כל מזון לכלבים על ידי שימוש בערכים התזונתיים ובנוסחה מתמטית פשוטה (מפורט בפסקה הבאה). בדרך כלל, כלבים בוגרים בריאים יכולים לספוג עד 50% פחמימות על בסיס חומר יבש, אך כלבים מסוימים עשויים להצליח בכמויות נמוכות או גבוהות יותר בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיות שלהם.

  • תירס: תירס הוא מקור פחמימות נפוץ וחסכוני. זה יכול לספק אנרגיה, סיבים, חומצה לינולאית וכמה ויטמינים ומינרלים לכלב שלך. עם זאת, תירס אינו מקור חלבון איכותי ועלול להכיל מזהמים או אלרגנים שעלולים לגרום לבעיות עבור חלק מהכלבים. לתירס יש גם אינדקס גליקמי גבוה, מה שאומר שהוא יכול להעלות את רמות הסוכר והאינסולין בדם של הכלב במהירות. כדאי להימנע ממזונות לכלבים שמשתמשים בתירס כמקור הפחמימות העיקרי או היחיד, או שמשתמשים במוצרי תירס באיכות נמוכה כמו קמח גלוטן תירס או סירופ תירס.
  • אורז: אורז הוא מקור פחמימות נפוץ נוסף. זה יכול לספק אנרגיה, סיבים, וכמה ויטמינים ומינרלים לכלב שלך. אורז בדרך כלל קל לעיכול ובעל אינדקס גליקמי נמוך יותר מאשר תירס. עם זאת, אורז אינו מקור חלבון איכותי ועלול להכיל ארסן או מזהמים אחרים שעלולים להזיק לכלב שלך. לאורז יש גם תכולת מים גבוהה, מה שאומר שהוא מספק פחות קלוריות וחומרים מזינים למשקל מאשר מקורות פחמימות אחרים. כדאי לבחור במזון לכלבים שמשתמשים באורז מלא ולא באורז לבן, ושמשתמשים באורז במידה מתונה יחד עם מקורות פחמימות אחרים.
  • חיטה: חיטה היא אחד הדגנים הנפוצים ביותר. זה יכול לספק אנרגיה, סיבים, וכמה ויטמינים ומינרלים לכלב שלך. עם זאת, חיטה היא גם אחד הדגנים האלרגניים ביותר ועלולה לגרום לבעיות עור או עיכול עבור כלבים מסוימים. לחיטה יש גם אינדקס גליקמי גבוה ועשויה להכיל גלוטן, מה שיכול להיות בעייתי עבור כלבים עם מחלת צליאק או רגישות לגלוטן. חיטה עשויה להיות גם מהונדסת גנטית, שיכולות להיות לה השפעות לא ידועות על בריאות הכלב שלך. עליך להימנע ממזון לכלבים המשתמשים בחיטה או במוצרי חיטה אם לכלב שלך יש אלרגיות או רגישויות לדגנים.
  • שיבולת שועל: שיבולת שועל היא דגן נפוץ נוסף. הם יכולים לספק אנרגיה, סיבים, וכמה ויטמינים ומינרלים לכלב שלך. שיבולת שועל היא בדרך כלל קלה לעיכול ובעלת אינדקס גליקמי נמוך יותר מחיטה או תירס. שיבולת שועל מכילה גם בטא גלוקן, סוג של סיבים מסיסים שיכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול והסוכר בדם אצל כלבים. שיבולת שועל היא בדרך כלל ללא גלוטן, אך היא עשויה להיות מזוהמת בגלוטן מדגנים אחרים במהלך העיבוד. שיבולת שועל נוטה פחות להיות מהונדסת גנטית מאשר חיטה או תירס. כדאי לבחור במזון לכלבים המשתמש בשיבולת שועל מלאה ולא בשיבולת שועל או קמח שיבולת שועל, ושמשתמשים בשיבולת שועל במידה מתונה יחד עם מקורות פחמימות אחרים.
  • שעורה: שעורה היא עוד דגן נפוץ נוסף. זה יכול לספק אנרגיה, סיבים, וכמה ויטמינים ומינרלים לכלב שלך. בדרך כלל שעורה קלה לעיכול ובעלת אינדקס גליקמי נמוך יותר מחיטה או תירס. שעורה מכילה גם בטא גלוקן, סוג של סיבים מסיסים שיכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול והסוכר בדם אצל כלבים. שעורה עשויה להכיל גלוטן, מה שעלול להיות בעייתי עבור כלבים עם מחלת צליאק או רגישות לגלוטן. שעורה נוטה להיות פחות מהונדס גנטית מאשר חיטה או תירס. כדאי לבחור במזונות לכלבים שמשתמשים בשעורה מלאה ולא בקמח שעורה, ושמשתמשים בשעורה במתינות יחד עם מקורות פחמימות אחרים.

השווה את הערכים התזונתיים

הערכים התזונתיים מציגים את האחוזים המינימליים או המקסימליים של חלבון גולמי, שומן גולמי, סיבים גולמיים ולחות במזון הכלבים. המספרים הללו נותנים לך מושג כמה מכל חומר תזונתי יקבל הכלב שלך מהמזון. כדאי להשוות את הערכים התזונתיים של מזונות שונים לכלבים על בסיס חומר יבש. זה אומר שאתה צריך להחסיר את אחוז הלחות מ-100% ואז לחלק את אחוזי התזונה באחוז הנותר. לדוגמה, אם במזון לכלבים יש 10% לחות ו-25% חלבון גולמי, אחוז החלבון על בסיס החומר היבש הוא:
27.77% = 100 * ((100-10) / 25).

כדאי לבחור מזון לכלבים שיש בו לפחות 18% חלבון ו-5% שומן על בסיס חומר יבש לכלבים בוגרים, ולפחות 22% חלבון ו-8% שומן על בסיס חומר יבש לגורים. כדאי לבחור גם מזון לכלבים שיש בו לא יותר מ-10% סיבים על בסיס חומר יבש לכלבים בוגרים, ולא יותר מ-5% סיבים על בסיס חומר יבש לגורים.

התייעץ עם הווטרינר שלך

הווטרינר שלך הוא המקור הטוב ביותר שלך לעצות בכל הנוגע לבחירת מזון לכלב שלך. הווטרינר שלך יודע את ההיסטוריה הרפואית של הכלב שלך, מצבו הבריאותי, האלרגיות וההעדפות. הווטרינר שלך יכול גם להמליץ על מותגים או נוסחאות ספציפיות שמתאימות לצרכי הכלב שלך.

אתה תמיד צריך להתייעץ עם הווטרינר שלך לפני החלפת מזון של הכלב שלך או הצגת כל תוספים או פינוקים חדשים. כדאי גם לעקוב אחר המשקל, התיאבון, רמת האנרגיה, איכות הצואה, מצב הפרווה וההתנהגות של הכלב לאחר שינוי התזונה שלו. אם אתה מבחין בסימנים כלשהם של אי סבילות או תגובה שלילית, כגון הקאות, שלשולים, גירוד או עייפות, עליך להפסיק להאכיל את המזון החדש וליצור קשר עם הווטרינר שלך מיד.

 

אנו מקווים שמאמר זה יעזור לכם להחליט איך לבחור אוכל לכלב שלכם. זכרו, המזון הטוב ביותר לכלבים הוא זה שעונה על הצרכים וההעדפות התזונתיים של הכלב שלכם. האכלה שמחה! 🐶

עדיין מחפשים איזה אוכל כן לתת לכלב שלכם? מוזמנים לבחור לכם בין המזונות המעולים שלנו:
מזון יבש לכלב
מזון רפואי לכלב
שימורים ומעדנים לכלב

קרדיט תמונה: Image by Freepik on Freepik

אין מוצרים בסל הקניות.
סגירת חלון
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור